maandag 18 juni 2012

18 juni

Super dat jullie me zoveel bruikbare tips hebben gegeven over de camera's! Ik zag de Canon 550D het meest voorbij komen, en ook een paar keer de 1000D en NikonD3100. Héel toevallig had ik gisterochtend veel over de eerstgenoemde camera opgezocht en kreeg ik 's middags een aanbieding van de Mediamarkt op de deurmat. Daar krijg je de camera voor 500 euro met twee lenzen. Maar dit zijn DC-lenzen en geen IS-lenzen. IS-lenzen zijn beter, of niet? Pfoeh, het wordt nog lastig. Ik denk niet dat ik daar binnen een week over kan beslissen. Hmm, gewoon nog even verder alles uitvogelen!





18 opmerkingen:

  1. Ik gebruik de Nikon d3100 met een 50mm lens, deze maakt prachtige foto's! Ook kan je hele mooie filmpjes maken met de d3100. En ik vind zelf (persoonlijk) dat de Nikon veel meer opties heeft. De Canon ziet er wat goedkoper uit(het systeem dan).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me inderdaad lastig zeg! Ik vind de foto's die je met de camera die je nu hebt maakt ook altijd prachtig. Maar een spiegelreflex is natuurlijk net ietsje beter! :) Veel succes nog met zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf de 500D, dus de oudere versie van 550D, die had ik een paar maanden geleden nog voor 500 euro gekocht en nu is de 550D zo goedkoop *snik*. IS lenzen zijn inderdaad beter, als je veel trilt dan stabiliseert het meer, dat wordt dan meer gecorrigeerd. Ik heb zelf IS lenzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is inderdaad lástig om een spiegelreflex uit te kiezen, maar ik zou gewoon naar de winkel gaan en een beetje proberen met die uittestmodellen! :)
    Persoonlijk vind ik Canon fijner.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I really don't know:) Maar succes en weer mooie foto's! liesfs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een lastige keuze! Ik gebruik gewoon zo'n klein ding, haha. Mooie foto's! liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heeel lastig inderdaad, ik zou wel vor die van de mediamarkt gaan, je krijgt er kwaliteit voor terug, geloof me !! :)

    xxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ahhh voor ietsje meer heb je de 600D die heeft uitklap schermpje, en trust me dat is echt veel handiger voor bijv. filmpjes of foto's maken van looks enzo. Echt waar het is het waard! Ik heb zelf de 550D maar m'n moeder de 600D en het liefst wil ik met haar ruilen haha! Ook zou ik voor Tamron lenzen gaan, die heb ik zelf ook en zijn echt geweldige lenzen die nog best goedkoop zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het deed mij echt pijn om die aanbieding bij de mediamarkt te zien, ik heb hem namelijk toen hij net nieuw was gekocht voor 1100 euro! de 550D is een fijne camera maar voor je blog is het denk ik handiger als je een 600d zou nemen vanwege het uitklap schermpje.
    Liefs,
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw, prachtige foto's!
    succes met kiezen! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb trouwens een Canon 550D, ben erg tevreden! :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind dat je mooie foto's maakt! Bij zo'n aanbieding krijg je vaak lenzen met een heel groot verchil in mm bijvoorbeeld: 80-200 mm of meer. Lenzen met een vast brandpuntafstand (dus bijvoorbeeld de 50mm lens) laten veel meer licht door dan lenzen met een grote afstand. Daarom vinden fashionbloggers deze lenzen fijner omdat je met weinig licht toch nog een mooie foto kan schieten. Ook voor het diepte effect is er bij de 50 mm veel verschil met de 18-55 mm (deze lens krijg je ook vaak standaard bij je camera, als 'kit'lens. Bij een IS-lens wordt je afbeelding gestabiliseerd (dus wanneer je veel beweegt met de camera is dit handig), en daardoor is een IS-lens dus zeker beter. O, ja nog een laatste tip: onderhandelen! Neem een printje mee van de (online) winkel waar je de camera het goedkoopst kan krijgen. Mediamarkt zal dan de prijs verlagen naar die prijs. Ik heb dat zelf ook gedaan en het scheelde mij enorm, daarbij was ik in plaats van 800 euro, 700 euro kwijt voor camera, lenzen plus tas. Haha, lang antwoord, ik hoop dat je er iets mee kan! :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb zelf een 600D en die kan ik echt IEDEREEN aanraden :) Over je comment op mijn blog: als ik nagellak op doe, is het niet meteen zo netjes hoor! De truc is om een oogschaduw/lipglosskwastje in de remover te dopen en daarmee een mooi randje maakt :) Daarna wel even crème erop doen, want remover droogt je huid heel erg uit!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankje! Ik heb de 550D nog niet heel lang, dus ik heb daarvoor foto's gemaakt met de Nikon 80D (zag je het verschil in kwaliteit in foto's op de blog?),dus als je nog twijfelt zeg ik, canon. Nikon is eigenlijk beter voor fotografie, maar dan kom je vaak in een hogere prijsklasse terecht. :) hihi, ik ben heeeel benieuwd welke camera je uiteindelijk gaat kopen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook de Canon 550D, ik was aan het twijfelen of ik deze wilde of de 600D. Maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik liever de 550 wilde en dan meer geld uitgeven aan een betere lens dan de 600D body.
    Over het verschil tussen een DC lens en een IS lens heeft Janneke hierboven al veel verteld dus dat hoef ik niet uit te leggen denk ik :)

    Ikzelf heb toen een IS 18-55 mm lens erbij gekocht. Dit was ook een aanbieding bij de Mediamarkt en mijn camera voor 3 jaar verzekerd. Koste bij de mediamarkt 60 euro extra. De lens was hier ook bij bijverzekerd.
    Ik dacht, koop ik nu die 18-55+body kit, en dan spaar ik nog even door voor een lens wat bijzonderdere lens. Maar als je begint is de 18-55 wel goed genoeg voor een tijdje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hele mooie foto's! Succes met het uitzoeken van een camera ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.